Shelly cloud eszközök áthelyezése egy másik Shelly cloud fiókba

2020. máj 20. | OkosOtthon Blog, Shelly

Egy ügyfelünk nemrég át szerette volna helyezni egy Shelly cloud fiókkal párosított, cloud üzemmódban távolról is vezérelhető Shelly eszközét, egy Shelly Plug S WiFi-s okoskonnektort.

Cloud üzemmód-ban vezérelt? Mi más lehetőség van?

A Shelly WiFi-s okoseszközök mind két fajta üzemmódban is működtethetőek a gyári Shelly app-ban: cloud (felhő) és helyi hálózati üzemmódban. Hogy melyik üzemmódban van az eszköz, azt a tulajdonosa állítja be akkor, amikor az eszközt mobiltelefon app-pal párosítja. Az app ilyenkor a WiFi beállítást és a Shelly fiókkal történő párosítást követően megkérdezi, hogy kapcsolni szeretnénk-e az eszközt a Shelly ingyenes cloud-ra vagy sem.

Ha helyi hálózati üzemmódot választunk – bizonsági aggályok vagy más szempontok miatt – akkor az eszköz csak akkor lesz az app-ból böngészőből csak addig vezérelhető (kapcsolható és beállítható), ha a telefon/tablet/PC is ugyanazon a helyi (WiFi) hálózatra kapcsolódik, mint az eszköz.

Ha azonban engedélyezzük, hogy a Shelly Cloud-ra kapcsolódjon fel, akkor lehetőségünk lesz az telefonos app-ból vagy a Shelly Cloud központi webes felületéről akkor is vezérelni az eszközt az intermeten keresztül, ha a telepítés helyétől (és a helyi hálózattól) távol vagyunk éppenséggel.

 

Ehhez törölte a profiljából az eszközt és újból párosította, miután átjelentkezett egy másik fiókba. A cloud fiókhoz kapcsolás azonban sikertelen volt, hibaüzenetet kapott. Sokszori újrapróbálkozás után is maradt a hiba, nem lehetett újrapárosítani az eszközt, csak a helyi hálózatra felkapcsolás működött.

Némi nyomozás után fény derült a hiba okára, és mivel partnerünk megosztotta velünk a megoldást, amit ezúton is köszönünk, azonnal megosztjuk veletek is, hátha hasonló hibával találkoztok.

A jelenség, hogy ha egy másik fiókba áthelyezed a korábban cloud üzemmódban működő eszközt, akkor nem lehet alap esetben a felhőre is beregisztrálni, az csak helyi hálón működik.

A probléma megoldása az, hogy az eredeti Shelly fiókba belépve (az app-ban vagy a webes Shelly cloud felületen) nem elég kitörölni az eszközt, hanem előtte az Internet Security menüpontban felhő menüpontban le kell tiltani a felhő használatát. Ezután kell kitörölni az eszközt a fiókból, és így már engedi a Shelly rendszere az új accountba a felhő regisztrációt.

Ez akkor is lényeges, ha valaki elajándékoz, vagy elad egy használt eszközt!

INGYENES SZÁLLÍTÁS

minden bruttó 25.000 Ft feletti rendelés esetén.

R

KIPRÓBÁLT TERMÉKEK

Csak általunk már kipróbált és bevált termékeket kínálunk!

KÉSZLETRŐL, AZONNAL

Minden terméket magyar leírással, készletről szállítunk.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információt kérek

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás